fbpx

Miasto Głuchych to specyficzna gra miejska, która została zorganizowana na terenie Centrum Handlowego Manufaktura.

Celem gry miejskiej Miasto Głuchych jest uświadomienie mieszkańcom Łodzi, w sposób bezpośredni, z jakimi problemami spotykają się na co dzień osoby głuche. Uczestnicy gry zostaną postawieni w sytuacji w jakiej na co dzień znajdują się głusi, co pozwoli im zrozumieć dotykające tę społeczność problemy.

Animatorami obsługującymi grę miejską będą uczestnicy Przeglądów Edukacyjnych "4 kroki" oraz pracownicy i wolontariusze Polskiego Związku Głuchych.

Organizatorzy i finansowanie

Miasto Głuchych to projekt realizowany przez Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki oraz firmę Citygames.pl s. c., finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 1.3.6 PO KL oraz PFRON.

Przebieg gry

Obszarem gry będzie wydzielony fragment Rynku w Centrum Handlowym Manufaktura. Na obszarze gry dzięki obecności wielu uczestników Przeglądów Edukacyjnych "4 kroki" uzyskamy efekt przewagi osób głuchych nad słyszącymi uczestnikami gry. Teren zostanie zaaranżowany jak mini miasteczko, ze wszystkimi podstawowymi instytucjami, urzędami, miejscami kultury.

Uczestnikami gry będą wszyscy chętni. Liczymy na osoby, które zachęcone akcją promocyjną przyjdą specjalnie aby wziąć udział w grze, a także na przechodniów, którzy zainteresowani projektem zdecydują się wziąć w nim udział. Wszystkie zadania będą wykonywane na wydzielonym obszarze gry. Po wejściu na teren gry uczestnicy otrzymają specjalną Kartę Podróży, na której animatorzy będą pieczęciami oznaczać postępy w grze. W Karcie Podróży poza danymi uczestnika będą opisane zadania, które trzeba będzie wykonać podczas pobytu w Mieście Głuchych oraz plan wraz z legendą.

Zadania, które staną przed uczestnikami będą przypominały codzienne czynności: wizyta w urzędzie, kinie, sklepie spożywczym, u lekarza. Uczestnicy wykonując te prozaiczne czynności znajdą się w sytuacji analogicznej w jakiej na co dzień znajdują się osoby głuchonieme ze względu na to, że wszystkie miejsca w grze będą obsługiwane przez osoby głuche. Uczestnicy gry aby zrealizować zadania będą musieli przezwyciężać bariery komunikacyjne dokładnie takie jakie są codziennym udziałem osób głuchych w świecie osób słyszących. Dwa przykładowe zadania, które będą musieli zrealizować uczestnicy, to:

Rozmowa w kawiarni. Uczestnicy otrzymują specjalne słuchawki redukujące całkowicie dźwięki dochodzące z zewnątrz, w zakresie 95%. Ich zadaniem jest porozumienie się z drugą osobą, posiadająca takie same słuchawki.
Wycieczka do kina na polski film. W mini kinie wyświetlane będą bez dźwięku znane fragmenty polskich filmów (polskie filmy wyświetlane są bez napisów). Uczestnicy próbują odgadnąć dialogi, które wygłaszali bohaterowie. Do ukończenia gry uczestnicy będą musieli wykonać około 10 zadań. Wszyscy, którzy wykonają zadania otrzymają gadżet (koszulkę, długopis, smycz etc) potwierdzający pobyt w Mieście Głuchych. Uczestnicy, którzy najlepiej i najszybciej wykonają zadania w Mieście Głuchych otrzymają nagrody rzeczowe.

Zaufali nam:

  • NETTO
  • Heyah
  • Havas
  • Jysk
  • Carrywater Consulting
  • Multi Communications
  • Matexi
  • Jet Events
  • Bricoman
  • Air Products
  • Urząd Miasta Gniezno
  • Mondelez
  • PZU
  • Fundacja Rozwoju Informatyki
  • McDonalds
  • Tchibo
  • Nikon
  • BGŻ BNP Paribas
  • Euro RSCG Sensors
  • TVN
  • Komisja Europejska
  • Orange
  • Discovery Channel
  • Sygnity
  • Miasto Warszawa
  • Konica-Minolta
  • Centrum Nauki Kopernik
  • Innovatika
  • Cereal Partners Poland
  • Nobell Congressing
  • Royal Bank of Scotland
  • Roche
  • Grupa Onet.pl S.A
  • Booking.com
  • Toyota
  • Sephora
  • Provident SA
  • SMYK
  • Aviva
  • Wedel
  • Miasto Bełchatów
  • Lighthouse Consultants
  • Mediacom
  • T-Mobile
  • Muzeum Historii Polski
  • Samsung
  • TUI Poland Sp. z o.o.
  • MICEtime SC
  • Dentsu Aegis Network
  • Google
  • Bank Ochrony Środowiska
  • Netia SA
  • Totalizator Sportowy
  • Nokia

Warianty cenowe naszych gier miejskich

Oferujemy różne możliwości organizacji gier dopasowane do różnych budżetów i oczekiwań klientów.
  • Standard
  • Gra według naszego standardowego scenariusza ze wszystkimi elementami zapewniającymi emocjonującą i ciekawą rozrywkę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS
  • Podzielna nagroda dla najlepszego zespołu
  • Animatorzy w strojach tajnego agenta
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Premium
  • Gra według naszego standardowego scenariusza z dodatkowymi wodotryskami dodatkowo budującymi klimat, emocje i zabawę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • System SMS/MMS/VMS
  • Indywidualne nagrody dla graczy w trzech najlepszych zespołach
  • Animatorzy w kostiumach teatralnych z opcjonalną charakteryzacją
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gadżety elektroniczne
  • Na zamówienie
  • Gra przygotowana od zera na podstawie briefu klienta. Zawierająca określone przez klienta motywy, wiedzę o firmie, dowolny sprzęt i techologie
  • Dostosowanie gotowego scenariusza lub przygotowanie nowego według założeń klienta
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS/VMS/MMS według życzenia klienta
  • Dostępne wszystkie gadżety firmowe
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gra w wybranej aplikacji lub z fizycznymi materiałami według oczekiwań klienta
Cena organizacji gry jest uzależniona od ilości osób i zespołów biorących udział w grze, a także innych indywidualnych ustaleń z klientem. W celu uzyskania szczegółowej wyceny dla konkretnej grupy prosimy o kontakt