fbpx
Zdjęcie Autobota Optimus Prime

I od razu mam w głowie taką myśl: "15 - 20 osób? Czy Ci ludzie nie widzieli nigdy wycieczki uczniów na Starym Mieście? 5 dzieci słucha, 6 przewija FB, a największe gamonie stoją tyłem i śmieją się z przechodniów.

To nie jest zmyślone. To dosłowny cytat z maila z zapytaniem, który otrzymaliśmy bezpośrednio od jednej z dużych firm. Takie maile zwykle piszą do nas menadżerowie (czasem wyższego szczebla) działów HR. Mamy doświadczenie, że wielka firma to często duże wymagania, a także duża odpowiedzialność, bo zwykle idą za tym duże pieniądze. :) Czasem jednak, jak w tym przypadku, nie idą za tym duże kompetencje. Pewnie na co dzień działy HR zajmują się zupełnie innymi sprawami w związku z czym nie muszą być wtajemniczeni w szczegóły organizacyjne. Z drugiej strony wydaje mi się, że są to sprawy oczywiste dla kogoś kto choćby tylko obserwował ludzi robiących coś w grupie, a co dopiero kształcił się w zakresie HR.

Nie chodzi tutaj przecież o jakąś wiedzę profesjonalną, ale o umiejętność ostrożnego odwołania się do własnych codziennych doświadczeń, który popularnie nazywa się zdrowym rozsądkiem. Kto z nas nie uczestniczył w wycieczce, nie był na mieście z kilkunastoma przyjaciółmi, nie próbował ustawić się ze znajomymi na wyjazd za miasto? Sytuacje nieco inne od naszej, ale ujawniają się w nich z racji ilości osób te same problemy.
Nie chcę przez to powiedzieć, że nie da się dla takiej lub większej grupy zorganizować atrakcyjnej aktywności. Mówimy jednak konkretnie o grze miejskiej. Jeżeli jednoczesne wspólne działanie tylu osób jest dla kogoś priorytetem, to powinien pomyśleć o innej aktywności. Formy trzeba dobierać do celów, a nie odwrotnie.

Warto mieć świadomość, że zespół złożony z uczestników firmowych imprez integracyjnych to często grupa, która:

  • Nie zawiązała się naturalnie. Często są to pracownicy dobrani przez dział HR ze względu na to, że rzadko się kontaktują w pracy lub podzieleni losowo. Nigdy w historii naszej działalności nie zdarzyło się aby uczestnicy dobierali się w zespoły sami, co zresztą byłoby trudne ze względów organizacyjnych.
  • Nie wszyscy jej członkowie uczestniczą w aktywności zupełnie dobrowolnie. Przy najlepszej promocji imprezy, najlepszych stosunkach z pracodawcą, najdoskonalej stworzonych warunkach zawsze jest grupa osób, która z różnych przyczyn (także osobistych) uczestnicy w imprezie “z obowiązku”, a nie w wyniku jakiejś osobistej chęci. Im mniej doskonałe te czynniki ta grupa jest większa

Jeżeli przy świadomości tych nieusuwalnych problemów chcemy aby zespół liczył 15 - 20 osób, to musimy zaakceptować, że w sposób naturalny:

  • Część uczestników (około 5 osób) będzie bardzo zaangażowana, część będzie tylko obserwatorami, a część będzie wyłącznie brać udział w poruszaniu się wraz z grupą zajmując się zupełnie innymi sprawami. W przypadku mniejszego zdyscyplinowania ta ostatnia część zespołu czasem w ogóle odpada z zabawy pozostając z resztą wyłącznie w kontakcie telefonicznym, żeby pojawić się na zakończeniu.
  • Zadania opracowane dla takiej grupy będą na tyle skomplikowane, że ich realizacja bez przygotowanego wcześniej lidera (patrz wyżej na cechy grupy) będzie to trudna i zniechęcająca albo będą angażowały część uczestników tylko “na niby” jako trzymaczy lub statystów.

Na każdy ze wspomnianych wyżej problemów mamy swoje sposoby :), natomiast jeżeli chodzi o liczebność zespołów to przyjmujemy za standard i rekomendujemy naszym klientom 5 osób. Na zwiększenie tej liczby godziny się niechętnie ostrzegając jednocześnie, że to obniży jakość zabawy. 5 osób to naszym zdaniem optymalna liczba, która pozwala uniknąć efektów dużej grupy, a jednocześnie jest wystarczająca, aby zapewnić różnorodność umiejętności i charakteru uczestników, co pozwala na realizację bardzo różnych zadań. To ważne, bo integracja w naszym wydaniu to przede wszystkim wspólne przeżywanie. Staramy się, aby poczucie współuczestniczenia w czymś wyjątkowym i zabawnym towarzyszyło graczom w trakcie i utrzymało jak najdłużej. Różnorodność zadań skutkuje wspólnymi doświadczeniami na wielu płaszczyznach. Zadania typu „adventure” powodują wspólne przeżywanie rywalizacji i emocji związanych np. z presją czasu lub walką o zasoby. Zadania bazujące na kreatywności pozwalają na zespołową pracę koncepcyjną i radość z tworzenia.

Co jednak z integracją całej grupy uczestników? Czy rywalizacja o nagrody nie powoduje zbyt silnych emocji, które niweczą cel? Oczywiście i tutaj nie pozostajemy obojętni. Te scenariusze gier miejskich, które polecamy do wykorzystania podczas imprezy integracyjnej mają wyraźnie zaznaczony wspólny cel, który realizują wszystkie zespoły w grze. Ocena zespołów jest przedstawiona w postaci nagrody, odznaczenia dla najbardziej aktywnych, a wyraźnie podkreślana jest realizacja wspólnego celu. W trakcie gry uczestnicy mogą otrzymywać informacje o realizacji wspólnej misji. Podczas zakończenia gry konferansjer prowadzący podsumowanie omawia zadania, które stanęły przed uczestnikami w trakcie gry co jest okazją do porównań, opowieści i poczucia współuczestnictwa. Rekomendujemy także zawsze kiedy to jest możliwe wręczanie wszystkim uczestnikom nagród pocieszenia.

Także polecamy szczerze Optymalną Piątkę.

Zaufali nam:

  • Google
  • Totalizator Sportowy
  • Sephora
  • Carrywater Consulting
  • Centrum Nauki Kopernik
  • PZU
  • Nikon
  • Jysk
  • Provident SA
  • Toyota
  • Bank Ochrony Środowiska
  • Miasto Bełchatów
  • NETTO
  • Aviva
  • Heyah
  • Discovery Channel
  • Urząd Miasta Gniezno
  • Samsung
  • Grupa Onet.pl S.A
  • T-Mobile
  • Nokia
  • Cereal Partners Poland
  • MICEtime SC
  • McDonalds
  • Orange
  • Innovatika
  • Mediacom
  • Jet Events
  • Mondelez
  • Wedel
  • Netia SA
  • Tchibo
  • Miasto Warszawa
  • Konica-Minolta
  • Havas
  • Air Products
  • Matexi
  • Roche
  • Multi Communications
  • Dentsu Aegis Network
  • TVN
  • TUI Poland Sp. z o.o.
  • Lighthouse Consultants
  • Sygnity
  • Fundacja Rozwoju Informatyki
  • SMYK
  • Euro RSCG Sensors
  • BGŻ BNP Paribas
  • Komisja Europejska
  • Nobell Congressing
  • Muzeum Historii Polski
  • Royal Bank of Scotland
  • Bricoman
  • Booking.com

Warianty cenowe naszych gier miejskich

Oferujemy różne możliwości organizacji gier dopasowane do różnych budżetów i oczekiwań klientów.
  • Standard
  • Gra według naszego standardowego scenariusza ze wszystkimi elementami zapewniającymi emocjonującą i ciekawą rozrywkę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS
  • Podzielna nagroda dla najlepszego zespołu
  • Animatorzy w strojach tajnego agenta
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Premium
  • Gra według naszego standardowego scenariusza z dodatkowymi wodotryskami dodatkowo budującymi klimat, emocje i zabawę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • System SMS/MMS/VMS
  • Indywidualne nagrody dla graczy w trzech najlepszych zespołach
  • Animatorzy w kostiumach teatralnych z opcjonalną charakteryzacją
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gadżety elektroniczne
  • Na zamówienie
  • Gra przygotowana od zera na podstawie briefu klienta. Zawierająca określone przez klienta motywy, wiedzę o firmie, dowolny sprzęt i techologie
  • Dostosowanie gotowego scenariusza lub przygotowanie nowego według założeń klienta
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS/VMS/MMS według życzenia klienta
  • Dostępne wszystkie gadżety firmowe
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gra w wybranej aplikacji lub z fizycznymi materiałami według oczekiwań klienta
Cena organizacji gry jest uzależniona od ilości osób i zespołów biorących udział w grze, a także innych indywidualnych ustaleń z klientem. W celu uzyskania szczegółowej wyceny dla konkretnej grupy prosimy o kontakt